Élő, élettelen környezet
- A víz és a föld kapcsolata: tapasztalatot szerzünk a termőtalajról és a víz szennyeződéséről.
- Földünk legnagyobb részét víz borítja, ezért "Kék bolygó" a neve.
- Vízi közlekedés
- A Föld és a többi égitest
Matematikai nevelés
Pár és oszlop kialakítása, majd halmazképzés. Több, kevesebb, ugyanannyi fogalmának meghatározása: mindenkinek van párja,ugyanannyi gyerek van minden oszlopban?Irodalmi nevelés
- Orbán Ottó: A Föld
- A hattyú, a csuka, meg a rák - orosz népmese
Zenei nevelés
- Gyertek lányok ligetre
- Süss fel nap
- Dombon törik a diót
Vizuális nevelés
- Csónak, halacska hajtogatás, díszítése dugónyomattal
- Égitestek - papírmasé gömbök festése
- A Föld és a Hold - lufi festés
- Színezés
Játék, tevékenységek
- Kísérlet: termőtalaj, homok állagát vizsgáljuk, majd fűrészporos vízzel öntözzük, majd vízbe tett gyöngyökkel. Mi történik? Hová lett a víz, hová a gyöngyök? (Ezzel a víz áteresztő képességét és tisztító, szűrő hatását szemléltetjük, valamint azt, hogy a vízben lévő szennyeződések szennyezik a földet is.)
- Videót nézünk a vízi közlekedési eszközökről és az égitestekről.
- Képeket gyűjtünk közlekedési eszközökről.
- Homok-víz asztal: csónakokat tutajokat úsztatunk.
- Könyvek, lexikonok nézegetése a bolygókról.
- Tűz, víz, repülő - játék
- Nap, Föld - játék
- Gombokból virágokat készítünk - drótra fűzéssel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése