Éppen nézelődik

Kedves Anyukák és Apukák!

Ebben a rohanó világban egyre kevesebb idő jut a személyes találkozásra.

Ezért úgy gondoltuk, hogy létrehozunk egy blogot, ahol figyelemmel kísérhetitek óvodánk, de legfőképp csoportunk mindennapjait.

Természetesen, nem csak a csoportunkhoz tartozó szülőket, hanem minden érdeklődőt szeretettel látunk oldalunkon.

Kellemes nézelődést kívánunk!

2011. szeptember 4., vasárnap

Kezdődik az óvoda - szept.5-9.


Környezet megismerésére nevelés
  • Először jöttem óvodába (kicsik) 
  • Újra az óvodában vagyunk (nagyobbak)
Matematikai nevelés
  • Homoktorta sütés
  • Ismerkedés a csoportszobával
  • Építkezés az udvaron, a csoportszobában különböző formájú építőelemekből. Térbeli alakzatok: kuckó, kerítés, torony létrehozása.
Irodalmi nevelés

  • Csanádi Imre: Nyármarasztaló
  • Én is pisze..
  • Ciróka, moróka... (mondóka)
  • Hőc, hőc katona.. (mondóka)
  • Hüvelykujjam... (mondóka)
  • Móricz Zsigmond: Iciri piciri
  • A három pillangó
Vizuális nevelés
  • Játszás az agyaggal, az agyaggyurkálgatása (Ki.)
  • Firkálgatás nagy papírra (Ki.)
  • Az én jelem 
  • Az én óvodám (N.)
  • Nagycsoportos lettem (N.)
Zenei nevelés
  •  Töröm, töröm a mákot
  • Fussunk szaladjunk
  • Dobi dobi hátát
  • Lepke lepke (mondóka)
  • Cini, cini muzsika
  • Csiga biga 
 Testi nevelés
  • Közepes iramú futás
  • Kúszás padon
  • Mászás mászókán
  • Játék: Sorverseny járással, futással. 
 Tevékenységek
  • Ismerkedés az óvodával
  • Kicsik vigasztalása, bevonásuk a játékba
  • Építkezés
  • Főzőcske
  • Labirintusok a földön
  • Beszélgetés a nyári élményekről
  • Ki a gazdája? - játék
  •  Ki nincs velünk? - játék
  • Kukk! - Kinek a jelét húztam ki? 
  • Akadálypálya
Az első hetekben a legfontosabb cél az, hogy az újonnan érkező gyermekek beilleszkedjenek a csoportba, megszeressenek bennünket és a társaikat.    


Otthoni játéklehetőségek: 
  • Mi történt az óvodában? Meséljék el a gyerekek, mi történt velük az oviban. A nagyobbak időrendben sorolják fel az eseményeket. (emlékezet, időérzékelés fejlesztése)
  • Hogy hívják az új gyerekeket? Mi lett a jelük? Az újak közül kit szerettek meg leginkább és miért? A nagyobbak mondatokkal fejezzék ki magukat! (szókincs bővítés)
  • Emlékezés a nyárra: Élmények felidézése a nyaraláson készült fotók segítségével. Próbálják élményeiket néhány mondatban kifejezni. (Ha nehezen megy, kezdjük mi a mondatot, a gyermek fejezze be.)
  • Próbálják lerajzolni a jelüket, gyurmából megformázni. Készíthetünk díszítősort is.  Pl. ha a gyermek jele szív, a sor így alakulhat: piros szív-zöld szív-sárga szív-piros szív-zöld szív stb. Vagy: kicsi szív-nagy szív-kicsi szív stb. A díszítősorokat mindig balról, jobbra haladva rajzolják! A kicsiknek anya rajzolhatja le a jelét, hogy vizuálisan minél jobban rögzüljön a gyermekben. Utána, ha van kedve, kiszínezgetheti a kicsi.
  • Mi változott rajtam? Előző években készült képek összehasonlítása az ideivel. (Magasabb lettem, nagyobb a kezem, a lábam, nőtt a hajam....) Valóban mérhetünk magasságot és súlyt.
  • Próbálják elmesélni a "Három pillangó" c. mesét (nagyobbak) A kicsik hallgassák meg! A mesélés után lerajzolhatják, festhetik a pillangókat.
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése