Környezet megismerésére nevelés
- Először jöttem óvodába (kicsik)
- Újra az óvodában vagyunk (nagyobbak)
Matematikai nevelés
- Homoktorta sütés
- Ismerkedés a csoportszobával
- Építkezés az udvaron, a csoportszobában különböző formájú építőelemekből. Térbeli alakzatok: kuckó, kerítés, torony létrehozása.
Irodalmi nevelés
- Csanádi Imre: Nyármarasztaló
- Én is pisze..
- Ciróka, moróka... (mondóka)
- Hőc, hőc katona.. (mondóka)
- Hüvelykujjam... (mondóka)
- Móricz Zsigmond: Iciri piciri
- A három pillangó
Vizuális nevelés
- Játszás az agyaggal, az agyaggyurkálgatása (Ki.)
- Firkálgatás nagy papírra (Ki.)
- Az én jelem
- Az én óvodám (N.)
- Nagycsoportos lettem (N.)
Zenei nevelés
- Töröm, töröm a mákot
- Fussunk szaladjunk
- Dobi dobi hátát
- Lepke lepke (mondóka)
- Cini, cini muzsika
- Csiga biga
Testi nevelés
- Közepes iramú futás
- Kúszás padon
- Mászás mászókán
- Játék: Sorverseny járással, futással.
Tevékenységek
- Ismerkedés az óvodával
- Kicsik vigasztalása, bevonásuk a játékba
- Építkezés
- Főzőcske
- Labirintusok a földön
- Beszélgetés a nyári élményekről
- Ki a gazdája? - játék
- Ki nincs velünk? - játék
- Kukk! - Kinek a jelét húztam ki?
- Akadálypálya
Otthoni játéklehetőségek:
- Mi történt az óvodában? Meséljék el a gyerekek, mi történt velük az oviban. A nagyobbak időrendben sorolják fel az eseményeket. (emlékezet, időérzékelés fejlesztése)
- Hogy hívják az új gyerekeket? Mi lett a jelük? Az újak közül kit szerettek meg leginkább és miért? A nagyobbak mondatokkal fejezzék ki magukat! (szókincs bővítés)
- Emlékezés a nyárra: Élmények felidézése a nyaraláson készült fotók segítségével. Próbálják élményeiket néhány mondatban kifejezni. (Ha nehezen megy, kezdjük mi a mondatot, a gyermek fejezze be.)
- Próbálják lerajzolni a jelüket, gyurmából megformázni. Készíthetünk díszítősort is. Pl. ha a gyermek jele szív, a sor így alakulhat: piros szív-zöld szív-sárga szív-piros szív-zöld szív stb. Vagy: kicsi szív-nagy szív-kicsi szív stb. A díszítősorokat mindig balról, jobbra haladva rajzolják! A kicsiknek anya rajzolhatja le a jelét, hogy vizuálisan minél jobban rögzüljön a gyermekben. Utána, ha van kedve, kiszínezgetheti a kicsi.
- Mi változott rajtam? Előző években készült képek összehasonlítása az ideivel. (Magasabb lettem, nagyobb a kezem, a lábam, nőtt a hajam....) Valóban mérhetünk magasságot és súlyt.
- Próbálják elmesélni a "Három pillangó" c. mesét (nagyobbak) A kicsik hallgassák meg! A mesélés után lerajzolhatják, festhetik a pillangókat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése